momoliten.blogg.se

Till Camilia, Sami, Liridon, John och James.......

Pigg som en nyvaken mört...

Publicerad 2017-10-01 07:35:00 i Allmänt,

Igår så plockade jag röda fina goda vinbär i Mariestad.

Stefan plockade blå underbara vindruvor.

Det kallar jag en lyxig dag!

Lilla Lexa sprang mest och busade,

medan hennes kompis hjälpte till,

genom att sno min hink och springa!

 

Hon var för söt för att jag skulle bli arg.

När vi kom hem och jag skulle ta hand om alla jättegoda bär och druvor,

då somnade jag!

Jag sov som en stock tills klockan var natt,

då vaknade jag,

pigg och galen i bären.

Så medan natten var mörk så har jag kokat gele,

gjort vuxensaft och en masss blodröd mumsig  vindruvesaft.

Nu är det morgon och jag är ännu piggare men flaskorna är slut...

Sitter och äter frukost,

medan jag väntar på att fler flaskor ska hämtas.

Jag njuter verkligen "skördefest" och hoppas att ni gör samma.

Skulle vilja ställa till saftkalas med er,

om det gick.

Hur god än saften är så skulle den vara ännu godare om jag fick dricka den med er.

Jag saknar er!

Kram från Momo Liten,

en riktig saftmaja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela